Már a projekt korai szakaszában is egyértelművé vált számunkra, hogy a diákok munkaállomásait nem csak a műszerezettség és villamos eszközök terén kell fejlesztenünk, hanem nagy hangsúlyt kell kapnia az informatikai háttérnek is. Valljuk be egy szakember ma már nem dolgozik egy kisméretű megjelenítő eszköz mellett. A tervezést, fejlesztést, programozást, de még a szövegszerkesztést is igencsak megkönnyíti több/nagyobb megjelenítő eszköz használata. A harmadik ütem keretében beszerzett és a képeken látható 21:9-es képarányú gamer monitorok tökéletes választásnak bizonyultak legyen szó akár nyomtatott áramkörök tervezéséről, PLC/mikrovezérlő programozásáról, áramkör szimulációról, vagy akár egyszerű dokumentáció készítésről. Felmerül a kérdés, hogy miért van szükség oktatási környezetben „gamer” monitorokra. Nos ez a kifejezés korábban valóban a játékosok igényeinek kielégítését jelentette, mára azonban a tartalma jelentősen megváltozott. Ma a szó a minőséget, a kellemetlen kompromisszumok hiányát és olyan funkciókat jelöl, amelyek messze túlmutatnak a játékon. Az általunk választott monitor szoftvere támogatja többek között a több megjelenítőként való használatot és a kép a képben funkciót is. A 21:9-es képarány és a 34”-os képátló jól illeszkedik a mindennapi műszaki feladatokhoz. Maga a monitor megjelenése pedig már önmagában motiváló hatással bír. Az adott műhelyben lévő laptopok cseréjét a 4. ütemben tervezzük. Itt ragaszkodunk a különböző eszközök programozása során elengedhetetlen mobilitáshoz, így ide PC-k helyett továbbra is laptopokat tervezünk.